Paaugliai daug laiko praleidžia socialiniuose tinkluose, kuriuose neišvengiamai vieni rečiau, kiti dažniau susiduria su neapykantos kalba asmeniškai arba kaip stebėtojai.
Žaidimo tikslas yra atremti internetu skleidžiamas neapykantos apraiškas ir skatinti moksleivius išsakyti savo nuomonę bei pasidalinti patirtimi.
Pasiruošimas žaidimui: koordinatorius iš anksto parengia vietų užuominas ir atspausdina QR (greitojo nuskaitymo) kodus, kuriuos vėliau pakabins pasirinktose erdvėse.
Žaidimo eiga: klasė yra suskirstoma į tris komandas ir kiekvienai jų priskiriamas personažas. Visi veikėjai susiduria su neapykantos išraiškomis socialiniuose tinkluose. Pirma užduotis – tai koordinatoriaus parengtų užuominų įminimas. Toliau kiekviena komanda leidžiasi į vietos, kurioje yra pakabintas QR kodas, paiešką. Nuskenavę jį, moksleiviai į savo mobilųjį telefoną gauna užduotį. Padiskutavę ir pateikę savo siūlymus situacijai, jie juda prie kitos mįslės ir jų laukiančios užduoties.
Žaidimą laimi komanda, pateikusi daugiausiai teisingų atsakymų arba greičiausiai atlikusi užduotis.
Žaidimas keičia moksleivių požiūrį į neapykantos kalbą, ugdo empatiją, padeda jiems pastebėti lyčių stereotipus ir suteikia progą kitaip reaguoti į kasdienines situacijas.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Dažnai mergaitės ir berniukai vartoja seksistinę kalbą, laikydami ją tinkama, nes ji yra paplitusi bendraujant. Paprastai moksleiviai nesuvokia, kokią įtaką tokie neapykantos komentarai gali daryti kitam, o ypač paaugliui, kuris sprendžia savo tapatybės klausimus.
Žaidimo tikslas yra pasiūlyti veikėjui, tapusiam neapykantos kalbos auka, geriausią strategiją, skirtą sureaguoti į neapykantos komentarą.
Žaidimo eiga: klasė suskirstoma į komandas po 2-6 dalyvius. Žaidimas vyksta turais, o kiekvienas turas turi po 6 etapus: pasiskirstymas vaidmenimis, veikėjų pristatymas, situacijos pristatymas, emocijų pasirinkimas, strategijų siūlymas ir taškų priskyrimas. Kiekvieno turo metu komanda gauna vis kitą vaidmenį – veikėjo, pasakotojo ar sąjungininkų. Žaidžiama tol, kol visos komandos išbando skirtingas roles.
Žaidimą laimi daugiausiai taškų surinkusi komanda, kuri viso žaidimo metu tiksliausiai atspėjo neapykantos aukų patiriamas emocijas ir sukūrė veiksmingiausias strategijas.
Žaidimas atveria saugią erdvę dialogui ir dalijimuisi patirtimi, padeda sužadinti paauglių emocinį pasaulį bei ugdo gebėjimą atpažinti neapykantos kalbos formas bei lyčių stereotipus.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.
Informacinių technologijų plėtra ir informacijos dėl atsakingo naudojimosi jomis stoka kuria terpę naujoms smurto lyties pagrindu formoms atsirasti. Smurtas lyties pagrindu internete reiškia, kad jaunimas smurtą išgyvena visa laiką, kai naudojimasis informacinėmis technologijomis yra kiekvieno iš jų neatsiejama kasdienybės dalis.
Siekiant vykdyti šio fenomeno prevenciją sukurtas projektas „Žaisk už savo teises! Inovatyvios strategijos prieš seksizmą ir diskriminaciją”, kurio pagrindinis tikslas – mažinti smurtą lyties pagrindu vaikų ir jaunimo tarpe. Projekto metu sukurtomis edukacinėmis priemonėmis, siekiama skatinti kritinį ir kūrybišką socialinių medijų naudojimą nukreiptą į seksizmo, lyčių stereotipų, diskriminacijos ir neapykantos kalbos apraiškų lyties pagrindu elektroninėje erdvėje mažinimą.
Sukurtos interaktyvios priemonės skirtos jaunimo darbuotojams, pedagogams ir kitiems su vaikais ir jaunimu dirbantiems specialistams, 12 – 18 m. amžiaus moksleiviams bei jų tėvams.
Interaktyvias priemones kūrusi komanda: Cooperazione per lo Sviluppo dei Paesi Emergenti (Italija), Moterų informacijos centras (Lietuva), Societa Cooperativa Sociale Zaffiria (Italija), Casa delle donne per non subire violenza ONLUS (Italija), medien+bildung.com (Vokietija), Mediterranean Institute of Gender Studies (Kipras)
Priemonės sukurtos įgyvendinant projektą „Žaisk už savo teises! Inovatyvios strategijos prieš seksizmą ir diskriminaciją” finansuojamą Europos Komisijos pagal Erasmus+ programą.