Spalio 24 d. JT GA III komitete įvyko planuotos diskusijos, atviri dialogai su Specialiųjų procedūrų Spec. Pranešėjais, t.y. Spec. pranešėju viduje perkeltiems asmenims (Special Rapporteur on the human rights of internally displaced persons).
Spec. pranešėjas ypatingam skurdui ir žmogaus teisėms (Special Rapporteur on extreme poverty and human rights) Philip Alston konstatavo, kad skurdas pasaulyje tebeegzistuoja ir jo panaikinimas yra ir žmogaus teisių klausimas, tema. Jis minėjo, kad socialinės apsaugos klausimas t.b. įtrauktas į Post- 2015 darbotvarkę.
Daugiausiai klausimų sulaukė paskutinioji pasisakiusi Spec. pranešėja Smurto prieš moteris tema (Special Rapporteur on violence against women) Rashida Manjoo. Ji komisijos nariams pristatė ataskaitą ir tarp svarbiausių punktų paminėjo moterų teisę į pilietybę (citizenship rights), due diligence (veiksmų ėmimąsi) ir t.t. Ji teigė, kad smurto prieš moteris panaikinimas yra būtina sąlyga jų įgalinimui ir aktyviam dalyvavimui. Būtinas elementas -perėjimas prie lyties neutralumo principo (gender neutrality). R. Manjoo jau savo pasisakyme pabrėžė, kad būtina užpildyti esantį teisinį plyšį smurto prieš moteris atsakomybės užtikrinimui ir tam reikalinga ne tik JT lygio teisinė bazė (legally binding instrument), bet ir atitinkamas monitoringo mechanizmas. Ji minėjo šalis kuriose jau lankėsi ir kur dar ketina apsilankyti iki kol baigsis jos mandatas 2015 m. liepos mėn. Spec. pranešėjai klausimų turėjo JAV, JK, Kanada, Kamerūnas, Norvegija, Šveicarija, Airija, Australija, Slovėnija, Lietuva, ES, VFR, Čekija, Libija, Argentina, Japonija, Nyderlandai ir Iranas. Analogišką klausimą į Lietuvos pateiktą dėl naujo mechanizmo reikalingumo, tikslingumo pateikė JAV (domėjosi, kokias naujas konkrečias sritis dengtų naujas teisinis mechanizmas, ko dar nedengia jau esanti teisinė bazė), Airijos atstovo klausimas buvo panašaus pobūdžio tik subtiliau pateiktas ir pan. Dalis šalių minėjo apie savo vykdomas programas ir skiriamas lėšas tam. Atsakinėdama R. Manjoo atrodė kiek suirzusi. Ji minėjo, kad CEDAW, tai bendro pobūdžio rekomendacijos, be to, CEDAW mandatas yra labai platus todėl negali skirti reikiamo dėmesio konkrečiai smurtui prieš moteris. Ji minėjo, kad yra daugybė įvairiausių regioninių iniciatyvų, kad ir Europos Tarybos konvencija, kuri ką tik įsigaliojo ir prie kurios šalys gali jungtis, bet tuoj pat ji priminė, kad sunku įsivaizduoti, kad šalys atsiskaitinėtų Strasbūrui. Jos pagrindinis teiginys ir argumentas, kad reikalinga JT konvencija su atskiru monitoringo mechanizmu ir pridūrė, kad šalys pačios net savo klausimuose įvardino koks platus yra prieš moteris vykdomų nusikaltimų spektras. Konkretaus atsakymo dėl FGM ji nepateikė kaip ir atsakymų į daugelį kitų klausimų. Ji baigė teigdama, kad “low level warfare is a daily experience”.
Lietuvos pasisakymas JT komitete (EN kalba)